Návodov, tipov a trikov na podobné témy sa popísalo dosť. Ja som sa rozhodol, že sa s vami podelím o moje skúsenosti v tejto oblasti. Nasledujúce rady sú overené a zaručene fungujú, návštevnosť tohto blogu je toho dôkazom.
-
Zistiť, čo ľudia hľadajú a písať o tom
Snáď najdôležitejšia vec – sledovanie trendov. Samozrejme, ak chcete blog, na ktorom publikujete svoje osobné pocity, nálady a píšete len pre svoje potešenie, tento bod (a vlastne celý tento článok) sa vás netýka.
Ak máte blog bez konkrétnej tématiky, píšte trendovo – beží v telke hokej, či futbal? Píšte o nich. Sú voľby? Napíšte svoj názor na politiku. Samozrejme nezabudnite kľúčové slová v názve článku (napr. “MS 2010 vo Futbale” atď.). K tejto téme som v minulosti napísal 2 články – Ako písať texty na blog? a Ako dosiahnuť popredné pozície vo vyhľadávačoch.
-
Písať kontroverzne
Niektorí to robia nevedomky, niektorí to robia zámerne (napr. Radek Hulán). Kontroverzné vystupovanie, písať tak, že vás bude skupina ľudí nenávidieť a ďalšia skupina milovať. Obe skupiny budú mať veľké nutkanie odkazovať na váš blog z vlastných stránok. Nie každý na to má žalúdok, ale občasné podkúrenie pod kotlom nezaškodí a návštevnosti len prilepší.
-
Písať články tipu “ako na…”
Návody, ako vyriešiť určitý problém, ideálne skombinovať s bodom 1. Ako to vyzerá v praxi? Ako sledovať futbal live, Ako zarobiť na voľbách alebo napr. aj tento článok.
-
Prinútiť ľudí komentovať
Ak je pod vašim článkom 70 komentárov, znamená to, že ste trafili do čierneho (kvalitne napísaný článok, aktuálna téma, záujem publika). Píšte tak, aby to vzbudzovalo v ľuďoch potrebu komentovať. Každý komentár je text k téme, rozšírenie vášho článku o ďalšie kľúčové slová prirodzenou cestou (plus pre SEO), komentáre pozitívne priťahujú ďalších čitateľov a komentujúcich, negatívne komentáre častokrát rozbiehajú ešte búrlivejšie diskusie.
-
Komentovať články na iných blogoch
Komentovaním na iných blogoch zviditeľňujete svoje meno/nick, pod ktorým sa podpisujete. Prikladaním linku na váš blog zviditeľňujete blog. Linka nemá väčšinou zmysel z pohľadu linkbuildingu (SEO), pretože je automaticky ošetrená parametrom nofollow (kvôli nevyžiadanému spamu), to však nevadí a vy veselo komentujte. Čím viac zmysluplných komentárov na čím viac blogoch, tým lepšie pre vás.
-
Spustite reťazovku
Skvelým príkladom je depiho cestujúce vrece. Reťazovka je článok, ktorého náplňou je odovzdať svoje posolstvo ďalším (zväčša) blogerom, ktorý v ňom pokračujú a väčšinou odkazujú späť na autora reťazovky. Čím originálnejšia a zmysluplnejšia reťazovka, tým väčší úspech.
-
Vyhláste súťaž
Hranie o ceny jednoduchým zapojením sa do súťaže priláka presne toľko ľudí, nakoľko budú zaujímavé ceny a príťažlivá a logická súťaž samotná. Ak ste šikovní, zoženiete sponzorov, napíšete niekoľko sprievodných článkov a nalákate množstvo ľudí a spätných odkazov. Mne sa nikdy nič podobné nepodarilo, asi na to nemám gény
, veľa blogerov však podobným spôsobom uspelo.
-
Nebojte sa odkazovať
Odkazovaním na príbuzné témy, obsahovo relevantné články nič nepokazíte. Odkazovaním na autority v danom obore získavate v očiach čitateľov ale aj vyhľadávačov vierohodnosť. Často môže byť vaše odkazovanie odmenené spätným linkom z blogu, na ktorý odkazujete (tzv. trackback).